dimecres, 3 d’abril del 2013

Fetge arrebossat amb pebrots i ceba + fotos Formentera

Aquest any nosaltres encara no hem celebrat la mona... Com que vam tornar molt justos de Formentera per poder quedar tota la família i donar les mones, per això vam decidir ajornar-ho per la setmana que ve. Així que més endavant, veureu les mones que tinc pensat fer!

Mentrestant, però, us penjo el que teníem avui per sopar: fetge arrebossat amb pebrot i ceba a la planxa. 

Ingredients:
  • 4 filets de fetge de vedella
  • 4 torrades de pa de pagès
  • alls i tomàquet per sucar el pa
  • 2 cebes
  • 1 pebrot vermell
  • 1 pebrot verd (jo n'he ficat dos de petits)
  • oli d'oliva
  • pa ratllat
  • sal
Procediment:
  1. Per començar hem rentar i assecar els pebrots. Després, pelarem les cebes i les tallarem en juliana. Ho courem tot a la planxa fins que estigui gairebé cuit, llavors serà quan hi afegirem la sal i ho deixarem fins que estigui ben cuit.
  2. Torrarem les llesques de pa amb una torradora i llavors les sucarem primer amb l'all, després amb el tomàquet i ho coronarem amb una mica d'oli d'oliva.
  3. A continuació, netejarem bé els filets de fetge i retirarem els nervis que puguin tenir. Els salarem, els arrebossarem amb pa ratllat i els fregirem en una paella amb oli calent.
  4. Per acabar acompanyarem cada filet de fetge amb unes tires de pebrot i una mica de ceba.
Bon profit! :D

Per acabar aquesta entrada volia compartir algunes fotos que he fet aquesta setmana Santa a Formentera. Tot i que alguns dies ens va fer núvol, he arribat a cremar-me i tot XD
L'aigua seguia tan cristal·lina, l'illa tan ventosa i encantadora com sempre. Formentera no s'ha de visitar, s'ha de viure.

Aquí sortim en Jordi i jo en un dels canons que hi ha a Dalt Vila.
De fons es pot veure la Catedral de Dalt Vila, a  Eivissa.

Aquesta foto està fet al torrent de s'Alga. Es diu així perquè hi ha un torrent al costat
d'aquestes barraques de pescadors que està sempre ple d'algues seques.

Aquesta foto també és del torrent de s'Alga. És un dels llocs que m'agraden més
de Formentera. És molt tranquil i totes les vegades que jo hi he anat, el mar
està calmat, ideal per banyar-s'hi. Encara no ho he fet mai, però ho tinc pendent

Les espadelles em tenen enamorada. Són les meves flors preferides de l'illa. A l'estiu,
però, les més especials són els lliris de platja. A vegades són difícils de trobar.

Passejant vora s'Estany des Peix vam trobar aquest pop...

En Vicent, el pare d'en Jordi, va fer ús de la seva agilitat i habilitat i va atrapar aquest pop de més d'un kilo!
No vam poder-lo tastar... Perquè marxàvem aquella mateixa nit i ja era tard per cuinar-lo.
Però la família d'en Jordi segur que se'l menjarà ben de gust!

Foto de les aigües des Caló de s'Oli. No sé perquè deu dir-se així, potser perquè aquella aigua està sempre com una bassa d'oli*? (*estar tranquil, quiet).

Aquest llaüt fondejava en es Caló de s'Oli. L'aigua és tan clara que sembla que voli!

Aquí hi tenim en Sancho Panxa. És el germà d'en Mixu, el gat més adorable del món.
És tranquil i manso,es deixa tocar i acariciar sempre, però alhora, és tan juganer...
Em té enamoradíssima. És tot el que busco en una gat ^^ La llàstima és que no tinc
cap foto seva decent... Per això he penjat la foto del seu germà XD S'assemblen
tant... Que és ben difícil diferenciar-los!

10 comentaris:

mamilu ha dit...

Quina entrada mes bonica, semble que mi trobi, un lloc per anari , tan tranquil...m'agrada...i aquet pop !!!quina pena no puguer tastarlu !!!!
petonets guapa!!!

Tapa't de tapes ha dit...

Menorca és un lloc que m'agrada molt. Hi he estat dues vegades però hi tornaria ara mateix. A casa també pescàvem pops nosaltres mateixos, a mi em feia una mica de cosa la castanya que ma mare feia al pop contra la roca per matar-lo però... en fi, després era ben bo, a taula! Esteu preciosos, en Jordi i tu. I això del fetge... boníssim!!! Petons

Montse Palau { entre núvols de cotó } ha dit...

Quines fotos més boniques!! Sortiu molt macus tu i en Jordi a la foto! ^^ I el pop, no vegis, que graan!! Jo al final no aniré a Formentera per vacances... :( (es que l'allotjament és molt car... i en crisi com estem...) hehehe al final anirem a Menorca que ens sortia per més de la meitat de preu i Formentera m'ho reservo per un altre any... ^^
Em moru de ganes per veure les mones!!!

Molts petons!

Montse

Mònica Tarradellas ha dit...

El fetge m'encanta, però les instàntanies de Menorca encara més...m'ho vaig passar molt bé a l'illa i veig que tu també!!! Amb aventura pop i tot! Una abraçada i m'agradarà molt veure les teves mones!!!

Laia* ha dit...

Aviam ^^" Només cal llegir el títol de l'entrada. He estat a FORMENTERA, no a Menorca.

ANNAFS ha dit...

Unes fotos molt boniques!! La mona es pot esperar un setmana. A mi no m' agrada el fetge però m' aonoto la recepta pel meu marit.

Miquel ha dit...

Buena receta y muy bonitas las fotos de Formentera una isla todavía sensacional
peto

Alfons ha dit...

magnifica proposta... especial, com aquesta magnifica illa que ens ensenyeu!!

il mio piccolo capriccio by Fabiola ha dit...

que post tan genial! me ha encantado! unas fotos genial!!!

no conocia tu blog, te sigo y te invito a que pases por el mio!

http://www.ilmiopiccolocapricciobyfabiola.com

Bet ha dit...

Quines fotos més xules!! De moment només he estat una vegada a Menorca i un parell a Mallorca, ara em falta tota la resta i en tinc moltes ganes. La foto de vosaltres dos és preciosa!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...