dimarts, 26 de març del 2013

Bunyols de vent farcits de crema

Aquesta setmana Santa marxem (demà), la meva família i jo, a Formentera.
Ells fa una mica més de 3 anys que no hi van, per això els faré de guia per a que no es perdin  pel port de Barcelona XD
Formentera és una de les illes més boniques del Mediterrani i justament en setmana Santa és quan brilla més en tota la seva esplendor.
És un paradís on fa bon temps, hi ha una llum meravellosa, unes postes de Sol que enamoren, unes platges blanques d'aigua cristal·lina i el millor de tot: està TRANQUIL·LA! En Setmana Santa no està plena de turistes que l'inunden les platges i les cales a l'estiu i les carreteres estan silencioses sense tanta moto per a munt i avall. (Fins i tot, en vaixell he arribat a veure dofins)
Per aquest motiu (i moltíssims més) us recomano que visiteu l'illa. No us deixarà indiferents, us enamorarà :) Us en puc donar la meva paraula!

En fi, quan vaig a Formentera m'agrada portar alguna coseta per la família d'en Jordi. Així que sent Pasqua, és una ocasió ideal per portar els bunyols de vent farcits de crema que he fet aquest matí :)


La recepta dels bunyols de vent l'he extret del meu referent de cuina catalana de tota la vida per excel·lència: La cuina de sempre (el nom del blog ja ho diu tot ^^). És un blog genial que té moltes receptes amb pas a pas que són molt fàcils de seguir.
I la recepta de la crema pastissera d'un dels meus blogs preferits: Kanela y Limón. És la manera més senzilla de fer una crema pastissera i queda un resultat més que satisfactori; jo ja no en faig cap altra XD

Ingredients per als bunyols (per a uns 45-55 aprox.)
  • 125 g de farina
  • 80 g de mantega
  • 4 ous
  • 250 ml d'aigua
  • un pessic de sal
  • oli per fregir (jo he fet servir la meitat d'oli d'oliva i l'altra meitat de gira-sol)
  • sucre
Ingredients per a la crema
  • 500 ml de llet
  • 100 g de sucre
  • una beina de vainilla
  • 40 g de maizena (farina de blat de moro)
  • 4 ous
  • un pessic de sal
Procediment:
  1. És millor començar preparant la crema pastissera, ja que l'haurem de deixar reposar una estona a la nevera. Per fer-la, hem de col·locar tots els ingredients en un casso i els batrem bé amb la batedora, així evitarem que se'ns formin grumolls.
  2. Llavors ho portarem al foc i ho remourem constantment fins que espesseixi. Finalment, serà qüestió de reservar-ho a la nevera fins a l'hora de servir. (Per evitar que se'ns formi cap pel·lícula en la superfície, és molt útil cobrir-ho amb paper film, tocant la crema).
  3. Quan haguem acabat de fer la crema pastissera serà el moment de preparar els bunyols. Haurem de posar la mantega en un altre casso juntament amb l'aigua i el pessic de sal. Quan arrenqui el bull ho retirarem del foc i hi addicionarem tota la farina, de cop.
  4. Amb una cullera de fusta ho remenarem tot fins obtenir una pasta uniforme que es desenganxa de les parets. (No triga gaire a obtenir-se aquesta massa, un parell de minutets si es remena enèrgicament).
  5. Després hi haurem d'afegir, un a un, els ous fent-los integrar correctament. Ens quedarà una massa llisa més cremosa que l'anterior.
  6. Llavors només haurem de preparar una olla amb un parell de dits d'oli per fregir els bunyols, o bé, també podem fregir-los amb l'ajut d'una fregidora. En el meu la olleta tenia un diàmetre relativament petit però era fonda, així no m'he esquitxat XD
    Quan l'oli estigui calent agafarem una petita fracció de la massa amb la punta d'una cullera sopera i amb l'ajuda d'una altra, tirarem amb compte la massa a l'olla. Les primeres vegades ens poden quedar els bunyols una mica lletjos o allargats, però la qüestió és practicar i fer-ho amb rapidesa, d'aquesta manera caurà la massa de cop (que no vol dir de forma violenta XD) en l'oli bullent i quedarà una forma arrodonida perfecta.
  7. Primer es faran per un cantó i quan estiguin ben dauradets/torradets s'hauran de girar amb compte amb l'ajuda d'una escumadora fins que ambdós costats estiguin ben fregits. Els haurem de deixar reservar en un plat amb paper absorbent per eliminar l'excés d'oli.
  8. Mentre encara estiguin calents s'han d'ensucrar generosament i llavors se'ls ha de fer un foradet i farcir-los amb la crema reservada.

Més o menys es pot veure tot l'arsenal de bunyols que m'han sortit. Entre els que duré a Formentera
Els que li he donat a la meva tieta (en agraïment per donar-me la farina que em faltava xD)
i els que ens hem menjat per dinar... Ja no en queda CAP!

Bon profit! :D

PS: A casa hem resistit la temptació de no menjar-nos-els tots! Espero que arribin en condicions a Formentera! Hahaha

6 comentaris:

Mònica Tarradellas ha dit...

T'han quedat genials!!! I quina producció! Com m'agradaria tastar-los!!! Una abraçada!

Pumuky ha dit...

Uns bunyols que fan molt bona pinta!
I la crema m'encanta, una combinació perfecte!
Anima't a fer la pasta encara que sigui a ma, sembla difícil però no ho és tant, només paciència per fer-la ben primeta.
Em quedo xafardejant el bloc, per anar agafant idees...
Un petó!

Montse Riera ha dit...

Et felicito, tenen un aspecte bonísim!!! Si puc els faré un dia, però ara vaig a fer una Sara, a veure com em queda que no l he fet mai.
Espero que us arribin a Formentera.
Que passeu una bona Pasqua!!!
Petons

Fórmules Culinàries ha dit...

Ja ens explicaràs com han arribat! Però tot s'ha de dir,que s'ha de tenir molta força de voluntat per transportar-los sense tenir la temptació de menjar-los!jeej!
T'han quedat molt bé!
Bona Pasqua!!
ptns!!

Javier ha dit...

Espero que disfrutes de la isla junto a la familia y de los buñuelos qué te digo: que no dejaba ni uno en el plato!!!!


Abrazos

el guill ha dit...

Tienen una pinta riquísima, me los apunto, a mi hija le encantarán.
Un beso.
El tiempo a bocados
http://eltiempoabocados.blogspot.com.es/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...