dissabte, 2 de març del 2013

Pastís de creps per en Jordi

Quan em van regalar el llibre rosa (anomeno així al llibre Pasteles, pastas, galletas, merengues, ... de Caroline Brethon) vaig obligar en Jordi a triar la recepta que més gola li fes. Va triar un pastís fet de creps i amb un farcit de nata i maduixes.
Era l'octubre quan me'l daren i des de llavors que guardava en la memòria la recepta per fer-li el dia del seu aniversari :)
Però com que sóc una persona curiosa, vaig voler buscar receptes alternatives per si trobava alguna que li pogués agradar encara més.
Així va ser com vaig aterrar a un blog que proclamava tenir la recepta "real del pastís de creps". Em vaig llegir l'entrada sencera i, tot i que em va sorprendre que critiqués el pastís proposat per la magnífica Marta Stewart, vaig confiar plenament en el seu criteri quan em van enllaçar aquí.
Si hi heu entrat, segur que haureu observat, gaudit i bavejat amb delit cadascun dels pastissos que aquesta pastisseria novaiorquesa hi té exposats.
Com que la pastisseria "Lady M Confections" és de les importants però alhora una mica desconeguda, una reportera va publicar al NYtimes la recepta del pastís que avui us porto!
L'he seguit al peu de la lletra (tot i que la crema pastissera l'he feta a la meva manera) i m'ha sortit això ♥ Estic convençuda que al Jordi li encantarà ^^


És un pastís de 20 fines creps farcit d'una lleugera crema pastissera i a la part superior hi té una fina capa de sucre caramel·litzat. És delicat i irresistible, oi que té una pinta deliciosa?!

Ingredients:
  • per la massa:
  • 90g de mantega
  • 750 ml de llet
  • 6 ous
  • 200 g de farina
  • 7 cullerades soperes de sucre
  • un pessic de sal
  • oli o mantega per engreixar la paella (la meva és de 24 cm)
  • per al farcit:
  • 500 ml de llet
  • 1 cullerada sopera d'extracte de vainilla
  • 4 ous
  • 100 g de sucre (1/2 tassa)
  • 50 g de maizena
  • per muntar la coca:
  • 500 ml de nata
  • 1 cullerada de sucre
  • 3 cullerades de Kirsch (jo n'he prescindit)

Procediment:
  1. El dia abans de muntar el pastís, és aconsellable fer la massa de crep i la crema pastissera.
  2. Per començar a fer la massa de crep, hem de desfer i daurar la mantega, en una paella petita, fins que dauri com les avellanes i llavors ho reservarem.
  3. En un casso petit, escalfarem la llet fins que fumegi i després la deixarem refredar durant 10 min.
  4. En el vas de la batedora hi batrem els ous, la farina, el sucre i la sal. A poc a poc hi addicionarem la llet calenta i la mantega daurada. Seguidament ho colarem, taparem el recipient final i el refrigerarem tota la nit. (Aquest pas el vaig fer dijous i el següent el vaig fer divendres).
  5. Per fer les creps, posarem la barreja a temperatura ambient i mentrestant prepararem la paella. Haurem d'engreixar-la (jo he fet servir una paella de 24 cm) amb un paper mullat d'oli (després de cada crep ho haurem de tornar a fer). Cal comentar que això també es pot fer amb mantega i que no es fa per ajudar a coure la crep, sinó que es fa per evitar que se'ns enganxi.
  6. Quan la paella ja estigui calenta (a foc mitjà-alt) hi addicionarem aproximadament una mica menys d'un cullerot de pasta. Girarem la paella fins cobrir tota la superfície de pasta. Ho courem fins que el fons de la crep comenci a daurar-se, aproximadament un parell de minutets (depèn de cadascú), després aixecarem amb cura la vora i voltejarem la crep amb els dits (també es pot fer fent voleiar la crep amb l'ajuda de la paella, però jo no vaig tenir valor: sóc MOLT maldestre ^^"). Courem l'altre costat no més de 20 segons. Llavors reservarem la crep en una safata. Tot aquest punt (5 i 6) el repetirem fins obtenir 20 creps perfectes. La massa dóna per fer moltíssimes creps; així que teniu força marge d'error, hahaha.
  7. Per a la crema pastissera de vainilla: Hem de batre tots els ingredients junts i els posarem al foc sense parar de mesclar-ho fins que la mescla bulli i espesseixi. Llavors ho retirarem i ho deixarem refredar.
  8. Per al muntatge: Hem de muntar la nata amb la cullerada de sucre. A continuació haurem de mesclar-la amb la crema pastissera.
  9. Per començar a muntar el pastís hem de col·locar una crep a la base del plat. Usant una espàtula hem de cobrir completament amb una capa prima de crema (damunt de cada crep jo he posat una cullerada molt generosa de crema). Seguidament ho cobrirem amb una altra crep i ho repetirem fins tenir una pila de 20 creps, amb la crep de millor aspecte a la part superior. (Com que les creps es refredaven força ràpid, mentre les feia anava muntant el pastís.)
  10. Ho haurem de refrigerar com a mínim 2 hores però ho traurem de la nevera 30 min abans de consumir-ho per temperar-ho.
  11. Si disposeu d'un cremador/bufador (soplete), podeu empolvorar la superfície del pastís amb un parell de cullerades de sucre i caramel·litzar-ho. En cas contrari es pot decorar amb sucre glass i un parell de gerds o maduixes.

Bon profit! :D

PS: He de confessar que no sé quantes creps té el pastís que he fet... Tenia voltors a la cuina (ma germana Júlia i el papa) i ens vam inflar de creps XD. És per això que em va sobrar una tassa de farcit, imagino que me'n va sobrar per què potser vaig posar menys de 20 creps, no ho sé XD

6 comentaris:

Mª Teresa ha dit...

Ha d'estar molt bó! Un pastis més pendent.

Marta CuinaDiari ha dit...

No sé si al Jordi li va agradar però a mi sí! Quina pinta Laia! marta

Cristina ha dit...

I tant que té una pinta deliciosa! Et va quedar fantàstic i quina feinada!! M'ha agradat molt la teva proposta Laia! Me l'anoto ;)

Una forta abraçada guapa i bon cap de setmana!!

ESTONES LLIURES ha dit...

Quina currada!!! té una pinta deliciosa!!!!

Coses de Llàbiro ha dit...

Va tenir èxit suposo, fa molt bona pinta.
M'ha agradat lo dels voltors, a mi també m'hauria costat resistir-me.
Moltíssimes gràcies per participar.

Judith ha dit...

Mare meva! quina pintassa!!! Moltíssimes gràcies per participar. Petonets

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...